מסילות – מתחם רכבות נודד – פעילות כיפית ומקורה עם הילדים בשבת

Image

אז הסופ”ש כמעט בפתח והתחזית לשבת לא מעודדת, שרב כבד בכל הארץ. להשאר בבית? ממש לא אופציה, אז מה עושים עם הילדים במזג אוויר כזה? פארקי המים והבריכות העירוניות עמוסות באנשים, ג’ימבורי? מיצינו. לכן התחלתי לחפש פעילות מקורה וממוזגת לשבת בעלת אופי קצת שונה, ומצאתי את מסילות Cool Tracks. מדובר במתחם רכבות נודד, פופ אפ הרכבות הראשון מסוגו בארץ.

אנחנו הגענו בשבת למתחם הרכבות בבית ציוני אמריקה בתל אביב, וישר נכנסו לעולם שלם של רכבות – קרונות, קטרים, מסילות מפותלות וארוכות עם תחנות, מחלפים, גשרים ומנהרות. כשנכנסו למתחם קיבל את פנינו מפעיל אדיב שהסביר לנו על הפעילות, כל משתתף בוחר ממבחר גדול מאוד קטר ממונע וקרון, ומסיע את הרכבת הפרטית שלו בין המכשולים במתחם.

האזור מחולק לשני חלקים: אזור מרכזי ובו תמצאו מסילות מוכנות עם מכשולים שונים, ואזור נוסף לילדים שירצו לתכנן ולבנות לבד מסילות ומכשולים ובעצם להקים עיר קטנה משלהם.
בנוסף פיזרו ברכבי המתחם בובות דינוזאורים שונות שהוסיפו לאטרקציה המיוחדת וגרמו להתלהבות נוספת בקרב הילדים.

הבן שלי (בן שנתיים ושלושה חודשים) מאוד אוהב כלי תחבורה בין אם זה מכוניות, משאיות או רכבות. כבר כשנכנסו למתחם התחיל להתלהב מהמראה של המסילות, ההתלהבות גברה לאחר שבחר את הקטר והקרון שלו והתחיל לרוץ בין המסילות והמכשולים. ביחד עם אבא שלו (שהתלהב לא פחות) הם הסיעו את הרכבת לאורך עשרות מטרים של מסילות ועברו בין כל המכשולים המוצגים, עלו על גשרים ונכנסו למנהרות. גם אני, אפילו שאני לא חובבת כלי תחבורה, נהנתי מאוד לשחק ולהסיע את הרכבת. ביחד בנינו במתחם השני גם מסלול מסילות קטן יותר ושיחקנו גם בו. בילינו במקום כמעט שעתיים, ילדים גדולים יותר יוכלו לבלות בו אפילו יותר.

מסביב למתחם הרכבות תמצאו ספות וכורסאות רבות, עליהן תוכלו לנוח (או להניק במקרה שלי) בזמן שהילדים מתרוצצים אחרי הרכבות. השירותים נקיים ומתוחזקים, ובנוסף במקום ישנו דוכן קטן ובו ניתן לרכוש שתיה חמה וקרה, חטיפים וגלידות. אנחנו ויתרנו וקינחנו בגלידה סיציליאנית מדהימה ומומלצת מאוד ברחוב אבן גבירול, מרחק של 10 דקות הליכה מבית ציוני אמריקה. אפשר גם לקפוץ למתחם שרונה לארוחת צהריים עם הילדים.

הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 2-7, הנאה מובטחת גם למבוגרים. המתחם פעיל בשבתות בשעות 9:00-19:00, ומוצג כל פעם במקום אחר. ממליצה בחום לקנות כרטיסים מראש באינטרנט (אפשר לרכוש גם במקום, אבל הכרטיסים נמכרים לפי שעות ולעיתים יש עומס ולכן יתכן שתצטרכו לחכות מעט).אחד היתרונות הבולטים הוא שהעלות הינה עבור הילד בלבד, הורים ומלווים ללא תשלום. כיוון שכרגע המתחם פעיל בבית ציוני אמריקה, ובימי שבת ישנן הצגות ומופעים בשעות הצהריים, ממליצה לרכוש כרטיסים לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות אחר הצהריים כדי להימנע מעומס ורעש.

לפרטים נוספים כנסו למסילות Cool Tracks, ולאחר שתבקרו בו אשמח שתוסיפו את חוות דעתכם.