המעבר לשעון קיץ אצל תינוקות ופעוטות. איך עושים את זה?  אוראל וסרמן

Image

איזה כייף, סוף סוף הגיע הקיץ והיום יהיה ארוך יותר! כך נוכל לבלות עוד קצת עם הקטנטנים בחוץ, תהיה לנו שעת אור נוספת ונוכל ולספוג עוד קצת ויטמן D מהשמש.

בלילה שבין חמישי (28 במרץ 2019) לשישי (29 במרץ 2019) מזיזים את השעון שעה אחת קדימה. כלומר, אם השעה 2:00 בלילה נזיז את השעון ל 3:00.  הזזת השעון מסמלת על המעבר באופן רשמי לשעון קיץ!  אבל את הקטנטנים שלנו פחות מעניין “באופן רשמי”.

מה זה אומר? זה אומר שבחיינו ובחיי הקטנטנים שלנו מתרחש איזה שינוי. גם השינוי הקטן ביותר יכול להוות קושי ולכן תמיד טוב להיערך (למה לא בעצם?) .

במעבר לשעון קיץ אנחנו בעצם “מפסידים” שעת שינה. אנחנו הגדולים יכולים להתמודד עם זה בקלות אך על הקטנטנים זה עלול להשפיע קצת יותר.

כיצד השינוי יכול להשפיע על הקטנטנים? זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי קושי להתעורר בבוקר, עייפות במהלך היום או קושי בהשכבת לילה. ילד שרגיל לישון בשעה שמונה, למעשה יכנס למיטה בשעה שבע אחרי הזזת השעון (וזה משמעותית מוקדם לו).

מה עושים?  לפניכם כמה דרכים להקל על המעבר:

1.סדר יום קבוע וטקס שינה תמיד עוזרים בתקופות של שינויים.

2.מומלץ להקדים את שעת השינה (ההשכבה) בצורה הדרגתית כ- 3 ימים לפני הזזת השעון. כל יום ברבע שעה. למשל: אם מזיזים את השעון בין חמישי לשישי אז:

ביום שלישי נשכיב ב19:45

ביום רביעי נשכיב ב19:30

ביום חמישי נשכיב ב19:15

כך שביום שבת, אחרי שכבר הזזנו את השעון , שעת ההשכבה תהיה זהה לשעת ההשכבה המקורית (20:00)

3.הדגישו את ההבדל בין יום ולילה. בבוקר חישפו את הקטנים לאור, לשמש לבחוץ. בערב לפני ההשכבה הקפידו על החשכה, אווירה נינוחה ורגועה לקראת שינה.

 

וגם אם לא הספקתם לעשות זאת, לא נורא. סוף השבוע מביא איתו גמישות וזרימה. זכרו את השלבים להזזת השעון בקיץ הבא.

 

מאחלת לכולנו קיץ חמים ונעים!

אוראל וסרמן  054-2004176

יועצת שינה מוסמכת

B.Ed בחינוך מיוחד והוראה + M.A בייעוץ חינוכי

 

מאמר זה נכתב עבור אתר וויפמלי –  Wefamily